ای کاش می‌شد صده فجر

فوریه 5, 2008 در 10:05 ق.ظ. | نوشته شده در آش شور, طنز | 12 دیدگاه

داشتم فکر می‌کردم که ای کاش امام خمینی(قدس سره) به جای 12 بهمن، دو سه ماهی زودتر به ایران اسلامی بازگشت شکوهمندانه می‌داشتند و انقلاب هم در همان 22 بهمن و اینها به وقوع می‌پیوست و بدین ترتیب به جای دهه فجر – صده فجر می‌شد. یعنی تقریباً 100 روز در برنامه‌های مختلف و در انتهای اخبار(در هر شبکه) مصاحبه‌های با این مضمون «که شما در راهپیمایی شرکت می‌کنید چرا؟» پخش می‌شد و جواب‌های دندان شکن مردم روح انقلابی ما را متبرج می‌کرد…  دم به ثانیه تظاهرات پر از شور و حماسی آن روزها از تلویزیون پخش می‌شد، در 20:30 هر شب یکی از وزرای کابینه شاه و نزدیکان شاه به عنوان همجنس‌باز، دائم‌الخمر، رقاص، قاچاقچی و بی‌تربیت و اینها به ملت معرفی می‌شدند و ما می‌فهمیدیم که وزرا و… چه فلان بهمان شده‌‌هایی بودند. برنامه‌های مختلف و جذابی چون «این‌ای که الان تو این تظاهرات زوم شد بیاد خودش رو معرفی کنه و سکه بهار آزادی بگیره و مسابقات اس‌ام‌اس… » ما هم در این صد روز بیشتر به اهمیت و ماهیت انقلاب اسلامی پی‌ می‌بردیم و آخر هم به این نتیجه می‌رسیدیم که این انقلاب الكی به دست نیامد که چند تا جوان دانشجوی‌ِ غرب زده بخواهند با برهم زدن و متشنج کردن و متبرج کردن جو جامعه این فضای انقلابی را مسموم کنند و فرصت تبلیغات منفی را به استکبار جهانی بدهند. اصلاً چه معنی دارد. حالا که اصلاً اینجوری شد دانشجوی ایرانی اعدام باید گردد! …

12 دیدگاه

  1. کاش میشد …

  2. والا به خدا. من مرده این ایده های شما هستم. قراره یه کانون نخبگان تشکیل بشه. فکر کنم تو شرکت بهینه ساز ی مصرف سوخت. شما باید خودتونو معرفی کنید.

  3. اگر به من رای بدهید قول می‌دم که طرحی به مجلس ارائه بدم و توش 100 روز که سهله، اصلا می‌دم از یوم‌الله 15 خرداد تا یوم‌الله 22 بهمن را بین‌الیوم‌اللهین اعلام کنند و تازه اخبار بیست وسی را هر نیم ساعت یه بار پخش کنند و تریبون آزادش را هم بیشتر می‌کنم!
    اصلا شما رای بده، یه مسابقه تو تلوزیون می‌گذارم که برای آشنایی با انقلاب به تمام کسانی که بعد از انقلاب متولد شدن سکه بدن!

  4. خب حالا خیلی نگران نباش الانم قراره وصلش کنن به انتخابات مجلس و این نظر خواهی ها و مصاحبه ها ادامه پیدا می کنه.

  5. من رأی میدم به محمد

  6. آقا فرشاد جدا به مطلب خوبی اشاره کردی!! اونوقت باید میگفتیم صده فجر بر فجر آفرینان مبارک !!

  7. من هم رای می دهم….

  8. یک رای برای محمد…

    روی دهه هزاره هم فکر کنید…
    365 روز در سال!
    سال کبیسه فراموش نشه 366 روز!

    محمد جان این سکه کی دست مارو میگیره ؟
    البته اگه سکه به ما محرم باشه…

  9. ممنون از اين مطلب خوبت، البته اين حركات اينا بيشتر به نظرم 1جور دستوپا زدنه…
    ضمنن سوتفاهم شده، اونی كه شبیه به trackback بوده در واقع كامنت من در مورد همون مطلب بوده، منتها كامنتش طرح «ترك بك» بود. به هرحال از این ابهام به سهم خودم معذرت میخوام.

  10. من که متوجه منظورت نشدم ولی اگر هم چیزی گفتم که ناراحت کننده بوده حتما شوخی بوده است. این را مطمئن باش.
    راستی تو به دهه فجر هم نظر مثبت نداری؟ 😉

  11. درد دل مارو گفتی
    راستش رو بخای نباید بگم ولی میگم 😀
    ما دیروز ماهواره گرفتیم!!! حتی پدرم که خودش طرفدار رجیمه دیگه اعصابش از این تلویزیون داغون شده بود
    منو داداشمم سریع تا تنور داغ بود چسبوندیم و رفتیم یه رسیور ناز گرفتیم تا ما هم بالاخره از دست این شبکه های به درد نخوره ایرانی خلاص بشیم

  12. آیه 11 سوره رعد است که می فرماید «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»، (خدا وضع و حال هیچ قومی را عوض نخواهد کرد مگر آنکه انسانها به خودشان وضع و حال خودشان را تغییر دهند.)
    حضرت امام خميني مي‌فرمايد: «ولايت فقيه امتدادي است از حاكميت معصومان و عبارت است از حاكميت فقيه عادل كه صفات علم و فقاهت و تقوا و زهد و كارداني و مهارت در وجود او محقق گرديده است كه همه اين ويژگيها او را از استبداد و ديكتاتوري بازمي‌دارد.» ايشان اين معنا را با سخن خود چنين مورد تأكيد قرار مي‌دهد: «اسلام ديكتاتوري را محكوم و رد مي‌كند و ولايت را از حاكمي كه مي‌خواهد با ديكتاتوري حكومت كند، ساقط مي‌سازد حتي اگر آن حاكم فقيه باشد. اگر فقيه و حاكم از چهارچوب صفات علم و عدالت و گرفتن حق مظلوم از ظالم خارج شود، ولايت او خود به خود ساقط مي‌گردد.» حضرت امام (ره) فرمود : «جانم فدای تک تک این ملت».


Sorry, the comment form is closed at this time.

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

