مد جدید: تبریک می‌گم بالاخره مرد!

فوریه 18, 2008 در 10:22 ق.ظ. | نوشته شده در آش شور, سو تفاهم | 2 دیدگاه

اين روزها اسمی که بیشتر از اسم خودم شنیدم! اسمِ «عماد مغنیه» بود. شخصی که این روزها برای تبریکِ شهادتش! لوگو هم ساخته شده و کدش را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.
اما شخص شخیص من قبل از کشته‌شدنش یک بار هم اسمش را نشنیده بودم. کسی که جمهوری اسلامی به او لقب سردار بزرگ اسلام داده و دیروز هم برای‌ش مراسم گرامی‌داشتی در مسجد ارک نهران و جاهای دیگر برگزار کردند و بسیاری از کارمندان دولت و غیره‌ذالک کار و بار را رهانیده و در این مراسم حضور به هم رساندند.
تلویزیون جمهوری اسلامی هم از هفته گذشته تا الان که ایشان کشته شد، شهادتش را با زیرنویس و رونویس و بغل‌نویس و کنارنویس هم تبریک می‌گوید هم تسلیت.
حالا سوالی که در ذهن‌ها نقوش(جمع نقش!) می‌بنند این است که چطور می‌شود مرگ یک نفر در هر شرایط و با هر قوم و نژاد و دین و مسلکی برای کسی هم مبارک و میمون باشد هم تاسف‌بار و نارحت‌کننده.
یادم می‌آید حدود هفت، هشت سال پیش که شوهرعمه‌ام فوت کرده بود به همراه مادربزرگم (پدری‌) که دچار بیماری آلزایمر بود برای عرض تسلیت و ابراز همدردی به خانه عمه‌جان رفتیم. مادربزرگم که خدا رحمتش کند، یکهو با دیدن حال و روز بد عمه‌جان حسابی بهم ریخت و به جای اینکه مرگ شوهرعمه را تسلیت بگوید تبریک گفت: «بهتون تبریک می‌گم» بعدش من که کنار مادربزرگم بودم دَرِ گوشش گفتم:« ننه‌جان باید تسلیت بگی» خلاصه این گاف مادربزرگ‌مان تا چند روز بحث محفل بود. اما الان که همه کشته‌شدن این فرد را تبریک و تسلیت می‌گویند با خودم می‌گویم بیچاره مادربزرگم حق داشت.
من هم به نوبه خودم کشته‌شدن این آدم را که اصلاً باور بفرمایید یک بار هم اسمش را نشنیده بودم و نمی‌شناختمش را صرفاً تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند ممنان برای خانواده‌اش طلب صبر و برای عماد مغنیه طلب آمرزش می‌کنم.

2 دیدگاه

  1. تو جمهوری اسلامی متاسفانه آدما یه شبه بزرگ میشن و برای همیشه نامشون تو تاریخ ثبت میشه.
    خدا بیامرزدش.
    موفق تر از همیشه باشی

  2. یا نمی فهمی یا نمی خوای بفهمی. اگر نمی خوای بفهمی که راحت باش ولی اگر می خوای بفهمی یه خورده فکر کنم. به بالاتر از مادیات فکر کن و این که چطور می شه مرگ کسی مبارک می شه.

    این بنده خدا رو هم حق می دم اسمش رو نشنیده باشی. چون اصلا با اسم حاج رضوان معروف بوده و اسم واقعیش عماد مغنیه بوده که چه با اسم حاج رضوان چه با اسم عماد مغنیه تنها دو تا عکس تا قبل از شهادتش منتشر شده بود و با این حال فرمانده ی شاخه ی نظامی حزب الله بود.
    فرمانده ی نظامی جنگ سی و سه روزه.


Sorry, the comment form is closed at this time.

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

