ارزیابی کپی رایت در ایران

ژوئن 4, 2008 در 2:09 ب.ظ. | نوشته شده در كپی رايت, طنز | 20 دیدگاه

با عنایت به این موضوع که مسئله کپی رایت در کشور ما یکی از مسائل مهم و حیاتی و مورد توجه است که این مسئله در مورد علی سنتوری به واقع نمایان بود و نشان از این بود که چقدر مردم و دوستدارن هنر به این مهم بها می‌دهند و آن را مورد بررسی و کنکاش قرار می‌دهند. در همین راستا و با نیت کمک و یاری به وزارت ارشاد فخیمه و با طرح سوالاتی دست به کار شدیم تا ایضا نتیجه این بررسی بتواند به وضع کپی رایت در کشور ما کمک کند:

1) اگر کپی رایت در ایران اجباری شود ما چکار کنیم؟
الف) از مسئولان شکایت می‌کنیم و به خارج از کشور می‌گریزیم
ب) خودکشی می‌کنیم و از دنیا می‌رویم
ج) دستگیر می‌شویم و در قتل‌های زنجیره‌ای به هلاکت می‌رسیم
د) آلبوم‌های موسیقی را احتکار می‌کنیم و به قیمت گزافی می‌فروشیم
توجه: این سوال کپی رایت دارد. صاحب حقوقی و معنوی این سوال حاج کمال در فرندفید است.

2) به خاطر……………. در ایران کپی‌رایت نقض می‌شود
الف) درک و شعور هنری صفار چرندی و دوستان
ب) پایین بودن قیمت آلبوم‌ خوانندگان(مثال) و گران بودن قیمت برنج
ج) مدل‌های جدید دی‌وی‌دی رایترها در بازار
د) عدم تعقیب و گریز متخلف کپی‌رایت (اسمایلی عدم قوانین سختگیرانه)

3)کدام یک از تعاریف زیر برای کپی رایت در ایران صحیح است
الف) کپی رایت در ایران یعنی عشق و حال
ب) کپی رایت یعنی همان کپی پست
ج) من از اینترنت می‌کُنَم دانلود و بر سرشان می‌کُنم غرغر
د) کپی رایت در ایران تعریف نشده است

4) ……………..مهمترین عامل نقض کپی رایت در ایران است؟
الف) دست‌های پشت پرده
ب) سازمان ملی جوانان
ج) سفرهای استانی رئیس جمهور
د) کالیبر!

5) چه کسانی در ایران کپی رایت را رعایت می‌کنند؟!
الف) خودمون؟!
ب) غیر ممکنه
ج) اگه بخوای هم نمی‌تونی رعایت کنی
د) خانه از پای بست ویران است… خواجه در فکر نقش ایوان است!

جواب‌ِ سوالات تابلو است! به بهترین ارزیاب این دوره یک سری کامل وب‌سایتهای دانلود موسیقی و فیلم و فلان و بهمان اهداء خواهد شد.
پی‌نوشت:‌ راحت باشید دانلودتان را بکنید. والله

مرتبط:‌ … می‌گه قصه‌ی کپی‌رایت بنویس

مرتبط2: کپی رایت

20 دیدگاه

  1. خیلی باحال بود

  2. اسمایلی آق فری کپی رایت الممالک

  3. من که همیشه جزو اون دسته از انسانهای نیک روزگار بودم که همیشه کپی رایت رو رعایت می کردم و همیشه واسه خاطر اینکه کسی نره و از توی اینترنت الکی آهنگ مردم رو دانلود نکنه و کپی رایت رو نقض نکنه خودم برا همه دوستام آهنگای جدید رو می زنم که کپی رایت نقض نشه با دانلود کردن پیاپی دوستان … در مورد فیلم هم همین طور . البته بیشتر برای اینکه کپی رایت نشه برای دوستان فیلم رو تعریف می کنم که اگه دوست داشتن براشون رایت کنم که ببینن !!! که کپی رایت رعایت بشه …

  4. مرسی ویدا خسته نباشی. کار فرهنگی می‌کنی. خدا قوّت

  5. خوشم میاد آق فری هم کار فرهنگی می کنه، دستت درست مرد. به حرف سنگ‌آندازانی مثل ویدا توجه نکن. این یه بحران جدیه که تو خیلی خوب با طنز خودت بهش پرداختی. مرسی

  6. :))
    خوب چه کنیم؟
    مگر چاره دیگری هم داریم ؟:دی

  7. […] […]

  8. چیکار میشه کرد؟!!!
    😀

  9. فقط جهت نظر :دي

    ما ايرانيا اگه يه روز كپي رايت نكنيم شبش خوابمون نميبره
    البته استثاناء هم وجود داره

    مثلا خود من اين قدر ماهم كه اگه حتي از يكي بخوام حرف معموليشو رو نقل كنم حتما اسمشو مينويسم :دي

  10. inam khob ye noewsh bood

  11. نميشه که والا!
    ميشه؟
    د نميشه!

    راستي لينکت کردم.

  12. اینو قبلا یکی دیگه ننوشته8 بود؟ خیلی به نظرم آشنا می اومد. ضمنا آق فری من هرکاری می کنم این شیر آیتمز ام بیاد تو صفحه وبلاگم نمیشه. میرم یک متن تو ابزارک هام اضافه می کنم و بعد اون مزخرفات رو کپی پیست می کنم توش. ولی انگار نه انگار. حالا اونی که شما گفتی که دیگه نمیدونم چیه. تو فرند فید چی؟

  13. راستی چرا ورد پرس دیگه نمیذاره لینک رفقارو اضافه کنیم؟

  14. پس ایمیل چی شد؟ امتحانات شروع شده؟

  15. لینک شدی. به ما بلینک

  16. 4) ……………..مهمترین عامل نقض کپی رایت در ایران است؟
    الف) دست‌های پشت پرده
    ب) سازمان ملی جوانان
    ج) ‫زنان
    ‫د) همجنس بازان

  17. صفار چرندی رو خوب اومدی

  18. من داشتم حال میکردم با این گزینه ها که دیدم تموم شدن چرا؟دی:
    باید برای کنکور ببرنت تست بنویسی.

  19. اين ديگه هم ارز (عرض) يابی بود هم طول‌يابی! 🙂

  20. مردم ایران دیگه با این وضع بزرگ شدن .


Sorry, the comment form is closed at this time.

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

